Sider

torsdag 26. august 2010

Tanker om 9. klasse

Nå har de fleste ungdomskoleelevene begynt skoleåret.
For min del tror jeg det blir ganske bra, vi er jo ikke de minste på skolen lenger! =)

Rent faglig sett tror jeg det morsomste dette året blir Mat & Helse.
På vår skole er det et praktisk fag vi KUN har i 9. klasse. Derfor er det et avgangsfag! Jeg skal ihvertfall ikke gjøre alt for å svi maten...Jeg gleder meg også til norsk siden vi skal skrive skoleblogg. Samfunnsfag blir nok også gøy, vi skal nemlig tlære om 1. og 2. verdenskrig. Jeg synes dette temaet hørtes veldig spennende ut, for jeg liker så godt samfunnsfag. ;) Matte tror jeg blir morsomt fordi vi begynner med likninger og det hadde vi litt av på barneskolen når jeg var med i en litt spesiell gruppe (høres veldig nerd ut, jeg vet 8) )

Jeg tror det blir utfordrene dette året med alle prøvene som sikkert er hakket vanskeligere enn i fjor!
Men jeg har satt et mål for meg selv om å øve hardt til hver eneste prøve, sånn at jeg får minst én sekser. Men jeg er ganske sikker på at det ikke går... Jeg har jo venner og fritidsaktiviteter som alle andre. I tillegg holder vi på å flytte inn i et nytt hus. Synes rommet mitt blir ganske fint nå, forresten! Kan sikkert legge ut bilder hvis noen ønsker det. =P Neida...





Det blir også gøy med alle prosjektene, og allerede i neste uke skal vi på utflukt til Oscarsborg!
For de som ikke vet det ligger Oscarsborg festning i midten av Oslofjorden, og det var nettop der tyskerne prøvde seg først under første verdenskrig. ;) Men takket være Herr Eriksen gikk det ikke. Han senket nemlig tyskernes flaggskip, Blücher, på ene og alene øyemål! Selv om jeg ikke har prøvd, er jeg ganske sikker på at det er vanskelig. ;)

Temadagene om SOS blir sikkert spennende, og jeg gleder meg til prosjektet om psykisk helse. Nasjonale prøver føler jeg ikke at jeg har så spesielt forhold til og jeg gleder meg ikke spesielt mye til akkurat DET...Men med fellessamlinger og et mulig filmprosjekt tror jeg dette året blir ganske bra ;)

I fjor ble jeg plutselig dårligere i engelsk muntlig. gikk ned 2 (!) karakterer på en presentasjon. Så jeg vil bli bedre i engelsk. Jeg vil også bli flinkere til å være muntlig selv om jeg synes jeg var ganske muntlig i fjor også. =P

Jeg skal fortsette å øve masse til prøvene, rekke opp hånden mye og gjøre alle leksene. ;)

Husk å spis litt Ben&Jerry's, spesielt Caramel ChewChew <3 =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar