Sider

mandag 1. november 2010

Julestemning



Nå er det snart jul, og jeg gleder meg veldig! For å få i gang den rette julestemningen har jeg laget en liste med ting jeg elsker ved julen:

  • Å våkne tidlig om morgenen, når det er mørkt, liste meg ned trappen og finne julekalenderen. sette meg i sofaen ved siden av det store juletreet fylt av glødende lys, og se ut gjennom det mørke vinduet, ut på den glinsende snøen mens jeg åpner kalendergaven forsiktig.
  • Å se på julekonserten mens jeg venter på at pepperkakene i ovnen skal bli gylne. Sissel Kyrkjebø har den riktige stemmen til å skape julestemning.
  • Trangen til å leke med hunden min i snøen (og bli kliss våt).
  • Å handle julegaver i snødekte gater i Oslo by. Og sette seg på en kafe og nyte en herlig gløgg.
  • Kle på meg masse ull og ta på vanter og lue og lage snømann med gode venner (blir kliss våt her og). Og spise en klementin etterpå.
  • Stemningen rundt bordet når hele familien samles og kusinene bare sitter og venter på at middagen skal være ferdig, så vi kan pakke opp gaver. Lukten av svor og pølser som man propper i seg, det er jo bare jul en gang i året!
     
  • Men ingenting slår følelsen man har når man er mett på gaver og sår i halsen etter all julesangen. Det eneste man vil er å sove, etter en vellykket jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar